fredag 1 februari 2008

SpongeBob Squarepants

Idag har vi utfört pussel i detta hus. Och jag kan med glädje meddela att de har SvampBob Fyrkant i pusselform. Fast här heter han SpongeBob Squarepants... Vilken 3-åring kan uttala det fort....?

Dagens träning bestod av ett Zonga-pass... Nått nytt påhitt där man blandar salsa med nån typ av afrikansk krigsdans. Jag mest vek mej dubbel av skratt när jag skulle vika på höfterna, samtidigt som jag tog 3 steg åt höger, kombinerat med nån typ av Cleopatra-rörelse med händerna... Låter det komplicerat?? Mmmm...

Igår var det minusgrader här... -22 celsius, närmare bestämt. Då passar man på att stänga skolorna, pga kyla. När skulle det förekomma i Sverige...? However, i tisdags hade vi ett temperatursving på 45 grader Farenheit... Att man aldrig kan bestämma sej...

Igår introducerade jag även den svenska, hemlagade pannkakan i detta hus!! den togs emot med öppna armar och avnjöts med sirap... Mmmm....

Kan också stolt meddela att jag blivit grym på att parkera stor, vräkig mini-van i minimalt garage. Och inte repa bilen bredvid eller krocka med soptunnan!

Natt.... Zzzzzz.....

2 kommentarer:

David Edvardsson sa...

Hej kusin! Det är kul att läsa om dina små bravader, kul med bilder, mer sånt tycker jag, fast de ser ut som du snusar på bilden med margaritas. Är lite avundsjuk på dej allt. Men jag har ju Madde som ligger borta i sin säng och sover, så det går väl ingen nöd på mej heller tror jag inte. Önskar att vi kunde få lite vettig vinter som du har därborta eller som det va i Ramundsberget förra veckan. Här är det någon pluss och snöblask nu. Inte så kul. En liten reflektion på slutet, du verkar äta mycket, eller är det bara att det tar mycket plats i bloggen? Aja hoppas du har det bra i alla fall. Kram

Ellinore sa...

Nja, det är nog mer så att maten får mycket plats i bloggen. Det där är ju lite av en kulturkrock av egen art....! Och så mycket nya, spännande, goda saker att prova...!!