tisdag 26 februari 2008

Oh Gosh, I think I'm stuck!

Idag har jag puttat stooooor bil. Det var städerskan som körde fast med sin truck i en snödriva på garageuppfarten. Jag kände stressen komma, eftersom jag var påväg till pre-school för att hämta Emma, och denna stora monsterbil blockerade vägen ut!! Men, kvinnor kan! Och tillslut kunde jag tuta och köra.

Sen blev jag lite varm i hjärtat när jag hämtade Emma;
"Ellinore, I made you something today!" "What is it, Emma?" "It's a book! With drawings of you and your best friend Heidi!! And I made you a picture of a puppy too!"

Idag berättade Emma för mig att när jag fyller år ska hon ta med mig till en djuraffär, och jag ska få en hundvalp i present! När jag frågade henne hur jag ska få hem den till Sverige svarade hon: "Dah! You just have to put it in your trunk when you'r supposed to go home!"

Idag var jag faktiskt ute på promenad, ett vårtecken

Puss och Kärlek

Inga kommentarer: