fredag 22 februari 2008

6 veckor till ända...

Nu har jag varit här i 6 veckor... Det känns lite konstigt, lång tid som bara försvunnit. Ibland tycker jag att tiden går lite långsamt, men nu när jag ser tillbaka så har det bara sagt "swisch"... Precis vad alla sa till mig innan jag åkte!

I måndags var det "Presidents Day". Det är någon "påhittad" (citat av min hostmum) helgdag för att fira alla gamla döda presidenter, och alla skolor håller stängt. Min hostmum var ledig från jobbet så vi tänkte vara lite effektiva och ordna mitt Social Security Card (börjar bli dags nu...) Vi tar oss till Waukesha, som är den mest ologiskt anlagda staden man kan tänka sig! Gatorna går kors ock tvärs, byter namn lite här och där, typ mitt i gatan, och är en allmän labyrint! När vi väl hittat fram till kontoret, efter att ha kört fel 2 ggr, ser vi att en annan dam står och rycker i dörren. Den är låst... Hallå! Presidents Day! Just det! Bara att åka hem igen... *suck*

Igår piffade jag mitt rum lite och satte upp 3 tavlor med Marilyn Monroe, Elvis och James Dean som jag köpte i New York. Kom på att de bara låg där i lådan och kännde sig ensamma så jag valde att inkludera dem i gemenskapen!

Nu sitter jag och äter frukost. Är ledig idag och ska snart ordna Social Security Card (Ingen annan påhittad helgdag idag....?) och sen åka och träna med Heidi. Jag var på mötet på gymet i tisdags och de godkände mig som medlem :P $177 tom sista augusti. Helt överkomligt.

Igår fick jag mitt första (roliga) brev på posten! Ett vykort från Kix! Ellinore själaglad! Innan har jag bara fått tråkiga papper från AuPairCare och räkning från WCTC (colleget)

Och en annan rolig sak är att man märker att dagarna blir längre! Och man märker en skillnad varje dag! Igår var det ljust fram till typ 5.45pm...!

Puss och Kärlek * Ellinore

Inga kommentarer: