måndag 11 februari 2008

Nordpolen...?

En av de svenska tjejerna som beträdde detta ädla land samtidigt som mig uttryckte sig mycket sanningsenligt på sin blogg för nån vecka sen... Och nu känner jag ett visst behov att upprepa detta. "Jag trodde att jag åkte till USA, men hamnade visst på Nordpolen". Idag har varit ännu en helt sjukt kall dag. Runt -15 grader. Och som grädde på moset har det blåst så det ven om knutarna. Jag åkte ner till Walgreens för att lämna in lite kort på framkallning, och skrapade bilrutorna innan. Mina fingrar blev små kalla pinnar.... Dessutom tror jag att det är något kaputt i fläktsystemet i bilen, för fläkten ville inte riktigt idag.... Körde runt med en hinna av is på vindrutan, och satt med snöskrapan i högsta hugg hela bilfärden för att försöka åstadkomma någon typ av titthål ut... Kan ju vara trevligt att se vägen ;)

Väl hemma igen kör jag in på garageuppfarten.... Och fastnar i en snödriva! Hela uppfarten är en enda stor snödriva! Jag backar å kör, backar och kör och kommer till slut loss. Men det hade ju varit det bästa stället att köra fast på, som min hostmum så klokt uttryckte det.

En annan liten läskig sak som hände igårkväll påväg till bion i Brookfield. Precis när vi stannat vid en stopskylt ser vi en bil i motsatta körfältet som kommer och ska stanna vid deras stopskylt. Men vägen ät bara is, och resultatet blir att bilen spinner runt och hamnar på vår vägbana. Jag och Malin tar 2 djupa andetag och tackar för att vi inte var 15 meter längre fram. Ingen skada skedd, kan tilläggas.

Godnatt, Elli

Inga kommentarer: