måndag 18 februari 2008

All denna snö...

Idag skulle vi haft aupair-träff. Den blev inställd. Gissa varför....! Pga snön!! Det beräknades komma 10 inches idag, men temperaturen gick upp så det kom regn istället. Sen gick temperaturen ner, och gjorde därmed om hela Milwaukee-området till en glänsande isskulptur. Ett "normalt" år får de 21 inches snö här. Hittills har det kommit 70 inches denna vintern.... Den värsta vintern de haft på väldigt länge, talar folk om för mig hela tiden! :) Man skulle kommit hit i augusti istället...

Pga isgata hit och dit har jag varit fast i huset idag. Allt stänger när det blir "dåligt väder", så jag hade inte direkt kunnat göra något i alla fall...

Imån ska jag till YMCA (gymet) på nån typ utav möte.... De har ganska höga medlemsavgifter, MEN man kan fylla i nåt papper om att man vill ha ett reducerat pris om man har låg inkomst. Så det gjorde jag. Sen tog det dem 2½ vecka att kolla på papperen, och sen ringde de och sa att vi får sätta upp ett möte och diskutera ett medlemsskap.... Jag förstår inte grejen.... Men åker dit imån med en positiv inställning!

Här kommer en annan lite intressant grej.... När man lär sig räkna på fingrarna i Sverige börjar man med tummen, sen kommer pekfingret o.s.v. Här i USA börjar man med pekfingret, sen kommer långfingret o.s.v. och tummen får avsluta det hela. Och bor man i Ecuador tar man det baklänges, börjar alltså med lillfingret och slutar med tummen. Det visste ni inte, va....?!

Nu ska jag återgå till mitt scrapbooking-projekt.... :)

Kärlek * Ellinore

1 kommentar:

Anonym sa...

Man kan nog säga ni snodde det som skulle föreställa våran vinter, förra veckan kom de första pollenrapporterna. Junior fick dagens Bellman en dag förra veckan, nästan lika fyndigt som stavfelet.. Ha de