torsdag 7 februari 2008

Snöstorm?

Idag är det tydligen snöstorm, den värsta på hela vinten.
Snöstorm? undrar jag då.... Hemma i Sverige hade vi nog titulerat detta "mysigt snöväder" och tänkt "Vi kanske kommer behöva ploga vägen ikväll", men här blir alla hysteriska av lite snö! Alla skolorna är stängda, inklusive mitt college, så det blir ingen psykologi för mig ikväll.

Idag har jag utövat nån variant av pedagogik i detta hus.... Vi har övat färger på svenska och siffror på svenska. Sen sjöng jag "Huvud, axlar, knä och tå" 28 ggr för Emma tycker den är så rolig på svenska. Sen bakade jag och Emma brownies, det var kul! Och uppskattat av alla som åt upp dom....!
Pga denna hysteri med snön, så var vi ju tvugna att gå ut och ha lite snöbollskrig! Jag attakerade stackars Ida, som såg snö för första gången för mindre än ett år sen, och brottade ner henne i snön till Emmas stora förtjusning. Sen gick vi in och mös framför brasan med en kopp varm choklad. Det är såhär livet ska vara ;)

Nu ska jag låta Amerikas alla udda karaktärer underhålla mig i American Idol!

Kärlek * Ellinore

1 kommentar:

Anonym sa...

"huvud axlar knä och tå"...? pröva "huvud axlar mage lår - rumpan går" till samma melodi. muy bien;)