fredag 8 februari 2008

....

Idag är det en ledig fredag och jag håller för fullt på att ägna mig åt "Ingenting". En ganska skön aktivitet. Vid lunchtid tog jag med mig Ida och börnade iväg i familjens mini-van till Wallmart för vissa nödvändiga inköp (så som; lurviga rosa tofflor, Valentine-presenter, kartor över Milwaukee-området och lite M&M's)
Därefter påbörjade vi projektet "Hitta postkontoret i Hartland", vilket faktiskt gick väldigt bra! Körde inte fel en gång, tog bara en liten omväg ;)
Ikväll ska jag iväg till en tjej som heter Jaqueline på nån typ av födelsedagskalas. En av de roliga sakerna här är att det kan dimpa ner ett mail när som med inbjudan till vad du än kan tänka dej (filmkväll, pizzaparty...) och du har noll koll på vem personen ifråga är. Som typ detta lilla party. Men efter att jag studerat mina kort från Debbie's förra fredagen kom jag fram till vem Jaqueline är! However, hon bor på andra sidan (norr om) Milwaukee, så jag har skrivit ut vägbeskrivingar i BÅDA riktingarna från Mapquest, samt inhandlat kartor (se ovan).
Imorgon kommer Heidi, min pingla, hem från Hawaii. Jag har förvarnat henne om att jag kommer utöva elaka saker mot henne om hon är brunare än mej. Sannolikheten är stor.
Igår lekte jag och Emma pirater hela dagen. Väldigt underhållande. Med en filt, lite plastsmycken och massa fantasi kommer man långt!
Överväger starkt att kanske städa lite... Ett tunnt lager av något grått har uppenbarat sig på diverse ytor i mitt rum. Damm, säger de lärda... Mycket möjligt, säger jag.

Chipp

Inga kommentarer: