söndag 24 februari 2008

This alarm sure does work

Igår var jag ledig och hade en väldigt trevlig dag! Jag var och tränade med Heidi och sen var vi ute och åt lunch. En sväng hem innan jag åkte till Heidi igen på kvällen för en "scrapbooking-night" ihop med Malin och Sandra. Jag har helt klart hittat mitt stora intresse här! :) Så där satt vi i Heidis kök och beundrade varandras album och foton....!

Jag är hemma igen runt 1.20am, och när jag öppnar dörren sätter huslarmet igång. Shit! Och jag kan inte stänga av det! Shit igen! Sen börjar telefonen ringa åttielva gånger och polisen kommer. Dubbelshit!!! Men efter att ajabajafinger av lagens maktmän och lite orolig sömn efteråt så kunde vi skratta åt det vid middagsbordet idag.

Idag jobbade jag förmiddagen, och jag och Lisa tog med oss alla ungarna till YMCA. Jag och Emma simmade och plaskade i poolen jättelänge, mycket uppskattat!

Eftermiddagen spenderades med Heidi och Sandra, först på Michaels (jag bara älskar denna affär!!!) och sen åt vi ljuvliga bagels på Einsteins egna lilla bagelplace :) Sen åkte vi bara hem och svidade om och duttade på lite parfym innan vi styrde kosan till downtown Milwaukee för att kolla på en collegebasketmatch. Min första basketmatch live, och det kommer definitivt inte bli den sista...! Vi jagade förtvivlat efter den gulliga maskoten för att få en läcker pose-bild, men utan någon framgång... Han var attans snabb, den lille rackarn! Vi avslutade kvällen med en härlig middag på favvoställe nr.2; Cheesecaka Factory :) Sandra ville ha en "souverni". Hon snodde med sig en meny.....! :)

När jag kom hem nyss började larmet tjuta igen....! Blev konstigt nog lite nervös.... (Hmm... vad kan det bero på..?) Men nu har jag blivit utrustad med en liten behändig dosa så jag kan stänga av det utan assistans av hela Hartlands poliskår....

Puss och kärlek * Ellinore

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, jag hade velat se dig där framför palatset med en blinkande poliskår i bakgrunden. Härligt med lite action, precis det USA som vi känner, här på avstånd i TV-soffan :-) Va kul att höra att du verkar trivas så bra!! Pratade med farfar häromdagen och han var så glad för brevet du skickat. Keep up the good work girl!! Kram stor-kusinen