onsdag 30 januari 2008

Ellinores psykologitips!

Idag har jag sutt med näsan i boken "Human Adjustment" (läst in mej på kapitlet som ska diskuteras i skolan imån) och lärt mej följande;
*Ska man köpa en "self-help book" ska man inte välja bok efter omslaget...
*Tänk kritiskt!
*Rika människor är INTE lyckligare för att de har mer pengar....
*Self-help books och self-help sidor på internet skall ICKE ses som ett substitut för professionell hjälp...

Idag var en ledig dag = en bra dag. Åt en lång och näringsrik frukost, toppade med ett par vindruvor! Sen ägnade jag mej åt lite psykologiläsning innan Heidi kom...
Vi åkte till YMCA (Usas motsvarighet till Friskis, skulle man nog kunna säga. Öppet för alla!!!) och jag kännde mej otroligt hurtig i nästan 2 timmar!! Oosssh!!

Det börjar pratas semester här.... Det tycker vi om!

Mina vänner! Tänk kritiskt, och du kommer komma långt här i livet!! Nu ska jag låta Scrubs förgylla mitt liv.

Kärlek*Ellinore

Inga kommentarer: