torsdag 17 januari 2008

Margaritas och American Pie


Ah, jag gillar detta stället... Åkte på en däng av hemlängtan igår, men efter 100 g äkta, svensk Marabou och näsan inne i datorn och prata med min kära familj på Skype i en timme gick det fint!! Och nu är den som bortblåst! Vet inte var det kom ifrån :)






Igår åt vi middag på en mexikansk resturang. Jag har ju inte uppnåt den ädla åldern 21 än, så jag fick en Virgin Margarita (samma som Emma, 3½ år) och när servetrisen inte såg fick jag sippa på de riktiga ;)






Idag var vi hemma hos "mormor och morfar" och åt middag. Hela källaren har genomgått någon magisk make-over och består numera av en stor bar (där man kan få sin egen Margarita...helt sjuk stor dock....) och en hemmabio med 2 skinnsoffor i olika nivåer... Nice nice!! Och som pricken över I fick vi äppelpaj till efterrätt. Och så sant som jag heter Ellinore, den såg ut precis som äppelpajen i American Pie....






Min lunch idag var bagels med creamcheese, ack så gott, ack så dåligt för figuren.... Men jag toppade med 2 skivor tomat!! Nyttigt, har någon viskat i mitt öra!

Sitter just nu och kollar på American Idol (är det detta som kallas för multi-tasking....? :) ) och förundras över att USA har fler personligheter än jag har dammkorn i min härliga, vita heltäckningsmatta.....

Mycket Kärlek * Ellinore

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har jag äntligen kunnat uppdatera mig på din blogg - förgyllde min lunch! Kul att se bilder också, när lägger du upp dej själv i scoobidoo-outfit? ;-) Jag är fortfarande ganska avundsjuk på ditt hot-shot-american-liv. Här sitter jag i en trång etta och käkar framför datorn (nästan i sängen), en Margarita-bar känns mycket långt borta...

Patrik Edvardsson sa...

Greetings from San Francisco! Jag, som representant for slakten pa vastkusten halsar dig valkommen, kopte en bluberry muffin for att halsa dig valkommen! Ha det bra onskar hypotetisk.blogspot.com a.k.a. den dar kusinen som aldrig ar hemma.