måndag 21 januari 2008

Attans, de förlorade!!!

Idag var det en stor dag för alla GreenBay Packer-fans! De spelade en viktig match mot NewYork Giants. Vinnaren får spela i Super Bowl, men typiskt nog förlorade Packers. Och jag och Emma som satt i soffan och skrek "Touch Down"!!!! Det hjälpte visst inte.... Och Bill hade på sig en GreenBay-keps, variant tjej, och det hjälpte visst inte heller.... Bill har försökt förklara reglerna i amerikans fotboll för mig, men jag får nog titulera mig "hopplöst fall". Jag förstår inte varför de inte kunde skapat förståeliga regler från början! Jag menar, varför krångla till det mer än nödvändigt...? Jag vet i alla fall vad Touch Down betyder, det är ju alltid något....

Igår var jag i himmelriket (eller nåt....) med Heidi och Ena. Cheesecake Factory utanför Milwaukee. De har typ 30 olika varianter av Cheesecake och andra tårtor. Helt otroligt!! Jag har aldrig sett något liknande! Och gott som attan!! Pga tidsbrist fick vi köpa med oss och knapra i oss hemma i mitt kök. Där kom även dagens kommentar av Heidi, som skulle förklara ordet rusbrus för mig; "Det är brus med lite rus i" Oh, så jag skrattade!

På kvällen gasade vi på ner till Milwaukee igen, och spenderade en timme med att hitta den mexicanska resturang där vi skulle träffa några andra aupairer. Det finns tydligen en nord- och syddel av staden... Så om man inte hittar North 5th Street på den södra sidan, kan man försöka på den norra ;) Tack, herr taxichaffis som rätade ut vårt frågetecken!!

Sen åt Ellinore goda Tacco Fajitas och försökte sig på att dansa något som man kanske kan kalla för salsa....? Om man står på långt håll och kisar....? Men jag hade i alla fall en äkta latino som lärare, José :)

Temperaturen här är under 0 Farenheit, typ -4 F, så min lilla Mazda strejkade idag när jag för andra gången själv skulle ut i trafiken å snurra. Men det finns ju 3 andra bilar att välja på, så det gick ingen nöd på mig.... :) Efter 3 farliga manövrar, 87 rödljus och 54 filbyten senare var jag framme på Wall Mart.... Är det detta som är Usa...?

Nu ska jag filosofera över mitt liv och ladda inför morgondagen. Min hostmum går tillbaka till sitt jobb imån, och jag ska sätta tänderna i mitt jobb på riktigt!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej vännen! Hoppas du har det bra där borta. Synd att jag inte kunde komma innan du åkte, hade fullt upp med studierna, sen vet jag inte om du fick mitt mess om det.. Den har krånglat attan, telefonen alltså.. Oosch vad gott med Cheesecake Factory. Äta lite åt mig också? Puss och kram Helena