söndag 13 januari 2008

Mina första dagar i Wisconsin

Tjingeling!!

Nu har jag varit här i Wisconsin 2 dagar... Försöker lära mej och komma in i allt.....!
Igår va jag ute och härjade i trafiken, rondellen är inte uppfunnen här än, så de har 4-way-stops. Comes first, goes first... Tacka vet jag rondeller, då kan man få lite läcker, svårtydd rondellkonst på köpet. En annan sak de är duktiga på här är trafikljus. De finns överallt, och jag befinner mej typ på landet.... Innerstan måste ju vara som ett blinkande disco!!

Idag har varit en väldigt trevlig dag, lagom kallt, snö, snälla barn och ett litet paty till min ära på eftermiddagen. Min värdmamma hade bjudit in någa andra aupairer, och jag åt min första amerikanska hämtpizza! Gott gott! Vad som oroar mej, är att jag åt en blåbärsmuffin till lunch.. Jag kommer rulla fram om ett tag.

Nu ska jag sluta mina blå (som i själva verket är gröna) och bjuda in John Blund....

Kärlek*Ellinore

1 kommentar:

Anonym sa...

Har du sett marijuanabladet på något vattentorn än? :P