tisdag 15 januari 2008

Jag och Scooby-Doo....

Idag var det första dagen på "jobbet".... En bångstyrig 3½ åring som skulle till pre-school, men man får ha lite tålamod, och där slirar man in på parkeringen 1 minut i 8.... :)
Eftermiddagen gick i lekens tecken (så som jag misstänker att det kommer bli ;) ) och jag fick den stora äran att vara Scooby-Doo.... Ja, någon måste ju vara det oxå.... Eftersom min barndom bestått av Bamse och Pippi Långstrump fick jag det ganska snart förklarat för mej att jag inte va någon bra Scooby-Doo.... Får väl öva lite.
Som motvikt till kritiken för min insats i leken, sa min lilla tjej; "Ellinore, we are best friends and I love you. We are two pink girls!!"

Igår var jag på bio med några av de andra aupairerna här. Kollade på en film som hette Juno, ganska bra - i alla fall värd att se!

Nu ska jag underhålla mej med lite tv-tittande,

Mycket kärlek * Ellinore

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej på dig *Pinglan* ;)

Vilken underhållande blogg du skaffat.

Verkar som att du växlat upp i 110 over there, full fart hela tiden.

Hörde något om en rosa bil *asgarv* f´låt.
Borde passa dig finfint, lilla söta du, ta det lugnt med muffinsen... och pizzan ;)

Ha det bra....
Många kramar Christian