fredag 11 januari 2008

Framme...

For det forsta vill jag meddela att det blev BADE extra troja och choklad... Det gar ju lixom inte att valja....!

Det borjade snurrigt pa Arlanda i mandags morse, upp pa planet, byta pa Kastrup, hamta nya boardingpass, in i planet, sitta still 9 timmar, smila up sej for passkontrollen (jag fick ajabaja-finger och baklaxa for jag hade fyllt i ett av mina papper med blyerts ist for black) leta bagage, vanta pa shuttlebus 1,5 timmar, andas in kanslan av 1997 (tjejen som motte oss pa flyplatsen hade platadojjor och jazzbyxor, gott folk) digga r'n'b i taxin, avslappt pa hotellet, frantagen en av mina kara resvaskor (utrymmesskal, kallade dom det for....) Starbucks coffe, ramlade i sang, ZZZZzzzzzzz......

Tisdag, bagels till frulle, proppa oss fulla med information, chippaneserna skrattar at allt, brasilianarna och fransyskorna kan varken halla tyst eller komma i tid och Tracy pratar jattehogt..... Lite mer Starbuckas Coffe, chips och sandwish till lunch, lektioner, lektioner, lektioner aom antligen slutar!! In till NY City, och Ellinore mar som en prins :)

Onsdag, CPR, skrattar hejdlost nar jag ska lara mej hjart-och lungraddning pa denna lilla stackars plastdocka. Chippaneserna skrattar annu mer, Sophie misshandlar dockan....
Lektionerna slut, in till NYC igen, Sofie koper massa I love NY-trojor, jag koper 2 st.... Varav en rosa sa klart! Sophie forsoker "pay in crack... I mean cash!!!" (Ett akta citat!!) Ellinore blir kar i Billabong-butiken vid Time Square, ater acklig, panerad kyckling och besoker varenda GiftShop pa hela Manhattan.... Men jag alskar det!!!!

Efter en skumpig flygresa hit pa det minsta flygplan jag nansin satt min fot pa ar jag nu hos vardfamiljen i tryggt forvar, och allt kanns valdigt bra. Iman ska jag ut i trafiken och harja med min hostdad.... :) Men nu ar jag sa trott, sa trott....

*Karlek* Ellinore*

Inga kommentarer: