fredag 25 januari 2008

Mmm... M&M's, I love U!

Förutom bagels med cremecheese konsumerar jag även omänskliga mängder med M&M's..... Nyfunna favoriten med jordnötssmör står högt upp på min lista "10 saker att ta med till en öde ö".
Igår satte jag mig i bilen och körde i ymnigt snöväder till mitt första möte med den amerikanska skolkulturen :P Åh, så mycket blandat folk....! Åh, att alla har kläder a'la mode 1995.... Första uppgiften (efter att vi gått igenom diverse regler för kursen, bl.a. "Missar du mer än en lektion kan du anse dej icke-välkommen till nästa") var att intervjuva och presentera sin bordsgranne. Typ halva klassen läste "Criminal Justice" och ingen fattade att jag är från Svenneland utan tog mig för schweizisk inföding... Imorgon ska jag ge mej ut på jakt efter kursboken... Enligt diverse olika uppgifter, klassrumsskvaller och annat, går den på $100.
Jag har blivit förkyld... Hatar alla dessa minusgrader som smyger sig in här och där och förpestar tillvaron. Kan inte värmen komma....? Jag vill köpa piffiga skor med öppen tå ;)
Idag har jag utvecklat min amerikanska kokkonst. Har egenhändigt lagat både "Grilled Cheese Sandwich" (2 brödskivor, ost och massa smör, floppa runt i stekpannan) och "Tuna Pasta" (1 påse pulver, 1 påse pasta, 1 påse (?) tonfisk. Ner i stekpannan med mjölk, vatten och smör. Vänta. Ät) Jag känner mej värsta duktig!!! Hi hi! Barnen gillade det i alla fall och det är ju huvudsaken!
Nu ska jag bota min förkylning med lite "Scrubs". Det har blivit ett mycket populärt program på min kvällstablå. Reklampauserna duggar tätt, och när man misstänker att det är sista pausen innan slutet laddar man upp för ett spännande och rafflande slut. Men vad får man?? Eftertexterna...! Nödvändigt med paus....

Kärlek*Ellinore

Inga kommentarer: