söndag 27 januari 2008

Bil, någon?

Idag är jag ledig, och jag inledde dagen med att sova till 12.30... Antar att det var välbehövlig sömn, brukar aldrig kunna sova så länge annars. Efter min frukost (bagel och kaffe, såklart) som jag intog ihop med resten av familjen som åt lunch, drog jag på mig mössa och vantar och gick på en långpromenad. Det kalla vädret har dragit sig undan lite, solen sken och det känndes faktiskt som vår!

När jag hämtade Emma på pre-school i veckan såg jag en underlig sak... På parkeringen stod det en bil som hade motorn på tomgång. Inget konstigt i det, alla värmer upp bilen innan de åker någon stans. Det märkliga var att det inte satt någon i bilen. Och jag kunde inte se en människa så långt ögat nådde. Det var lite grann som "Kom och ta min bil! Jag har redan startat den och värmt upp motorn. Det är bara att köra iväg!"

Snart är det dinner-time, men först ska jag läsa lite psykologi.... Har ett långt kapitel att läsa tills på onsdag, så det är väl bäst att börja i tid!

Kärlek*Elli

Inga kommentarer: