måndag 27 oktober 2008

the worst kind

Hemsjukan... Smaka på det... Det börjar ganska illa redan där. Lite "gammalt sjukhus" och luddiga strumpor. Sånt där man inte gärna beblandar sig med. Inte jag, i alla fall. Sånt där som får lite ont i magen av. Det får man av hemsjukan också.
Man skulle, om man vill, kunna likna det lite med influensan. Man känner att det är på antågande, vet inte riktigt vad man ska göra åt det och plötsligt så slår den bara till med all kraft.

Det senaste dygnet har jag tänkt väldigt mycket på hemma. Tror att en stor anledning var att det snöade igår och jag då kom att tänka på att det blir ingen advent, ingen jul och inget nyår hemma för mig i år. Sånna där gånger då jag gärna spenderar åtskilliga timmar med min familj. Just för att det känns viktigt!! Och sen finns det andra saker här som gör att jag omgående vill packa mina väskor och sätta mig på första bästa plan hem. Jag är arg och frustrerad och jag kan inte göra något åt det. Situationen är som den är, I guess...

12 januari blir det New York. I slutet på januari åker jag över Atlanten. Jag ser fram emot det

2 kommentarer:

Malou sa...

Honey pie! Är det min tur att ge någon på käften?

Ellinore sa...

Malou; Slå han, hårt!!

*Moahahahahahaha*