lördag 25 oktober 2008

dressed up on a friday night

Den typiska Waukesha-tjejen klär sig som följer en fredagskväll när hon går ut;
Jeans, gärna boot-cut med nån halvsliten tvätt. Till det tar vi en vanlig tischa. Håret får vara rakt och hänga lite rebelliskt i ögonen även fast frisyren inte är klippt för detta ändamål. På fötterna bär man ballerina, gärna med strumpor i omatchande färg. Till detta lägger vi en träningsoverallsjacka med GreenBay Packers och en glittrig handväska.

Jag önskar att jag satt och hittade på allt, men det är 100% sanning. Förstår ni nu varför jag alltid känner mej löjligt uppklädd när jag går ut i ett par schyssta brallor och en snygg topp? Jag hör nog inte hemma här...

However, jag och Brian åkte till Wonderland i Waukesha och var (mest jag) lite tjenis med våra härliga kareokepolare från Moe's. Men Brian kännde sig väldigt ung, så också jag, så vi drog till downtown (?) Waukesha istället. Yngre publik, men fula kläder (se ovan). Vi spelade biljard, jag var hopplöst fall. Dörrvakten satt och log åt mina tappra försök, och jag förklarade det hela för honom att jag inte behärskar detta spel, men jag är i alla fall söt! Sen åkte vi tillbaka till Wonderland, såg en snubbe vinna 193 dollar på enarmade banditen och jag spöade Brian i Dart. Sen spöade han mej tillbaka, 2 ggr. Mot Donken och sen hem.

Puss

Inga kommentarer: