onsdag 1 oktober 2008

Superwoman

Mitt namn har efter detta år bytts till Ellinore Maria Superwoman Jarl.
Jag kan göra allt (och tro mej, jag menar allt) med en hand. Är superstark i min högerarm, för det sitter alltid en unge på den. Kan laga diverse inbjudande maträtter, så som Macaroni and Cheese och Tunapasta. Jag kan göra välling på mindre än 10 sekunder, putta (säger man så?) 3 gungor samtidigt, göra snorfläckar på kläderna så gott som osynliga med hjälp av en Klenex och lite vatten, hålla en fisk vid liv, imitera alla i Scooby Doo samt Smurfarna, köra bil som en fransk rallymästare, nästan prata spanska, få lönen att räcka, behålla lugnet längre än nödvändigt, hinna med 4 laddningar med tvätt (samt torktumla dem och vika dem!) innan jag slutar kl. 4, läsa 2 böcker samtidigt (för 2 olika barn), laga frukost samtidigt som jag sätter upp en puppet-show, muta barn, göra mig iordning på 4 minuter, hinna till pre-shool i tid (trots att klockan är 7.49 och det tar 10 minuter att köra).

Och inte minst, jag är grymt tålmodig.

Inga kommentarer: