onsdag 29 oktober 2008

Ett gott skratt förlänger livet

På tisdagar har de ett Turbo Kick-pass kl. 7.15pm som jag oftast försöker gå på. Innan det, 6.40pm, har de ett Shape Express som jag brukar klämma in om jag inte jobbar sent eller så. Eller moffar Oreos och kollar på That 70's.... However, jag gjorde båda idag. Hon som är instruktör för Shape Express får mej alltid att börja skratta och jag måste titta ner i golvet och tänka på nåt tråkigt, typ smutstvätt för att inte lägga upp ett riktigt gapskratt, med risk för att stöta mig med någon. Hon är lite halvknubbig, jättekort, en keps nerdragen över ögonen och ett enormt smile. Hela tiden. Precis som om käkarna låst sig. Vid 7.10 pustade hon och flåsade och frågade om alla mådde bra. Och skrattade. Såklart. Själv undrade jag mest vart själva träningen tagit vägen...

Inga kommentarer: