torsdag 30 oktober 2008

the skill to entertain

Andrews favvo-uttryck just nu är "Go away", vilket han gärna använder i de flesta sammanhang. However, idag gjorde jag det, gick iväg alltså, och smög ut genom ytterdörren för att sen skrämma Andrew genom fönstret där han satt och åt lunch. Detta var väldigt underhållande tills jag började frysa om tårna (ganska snart) och skulle gå in igen. Och då insåg att jag låst ute mej själv. Och hur detta gick till är en gåta för mej...

Jag ställer mej i fönstret och gestikulerar vilt åt Ida. Hon bara skrattar och erbjuder mej ångkokt broccoli genom fönsterrutan. Och sen går därifrån. Hallå, jag fryser!!

Det är höst här, ganska kallt, men jag pinnade på som attan till garaget och tog mej in den vägen. När jag kom in igen gjorde jag det väldigt klart för Ida att jag ska ringa Jultomten och berätta vad hon gjort

(Det är världens bästa hot! Funkar på allt från "Maten är äcklig" till "Jag slår min lillebror i huvudet med bilar")

Inga kommentarer: