tisdag 8 december 2009

tyngden på dalskidan, älskling!

Den 24 januari packar PA1 sina väskor, drar till Åre och dricker tentaöl en vecka. Här ska firas att Weber, Marx, Mead, Cooley, Beck och resten av gubbarna är ur världen.

Jag har inte åkt skidor på X antal år. Och jag har lovat Anna att jag ska lära henne åka. Oh, God.

Jag kommer stå längst upp i barnbacken och skrika:

"Tyngden på dalskidan, älskling!!!!"

För hennes eget bästa borde hon kanske välja en annan skidlärare....

Nu ska jag bege mig till skolan och sitta tyst under 1½ timmes seminarium. Hej å hå

Igår hade vi julmysavslutning med Utbildningsutskottet. Det är lite ledsamt att inte vara med nästa år. Det är världens härligaste gäng. Och så får man höra skvaller från andra klasser samt 3:e våningen i G-huset. Det är där alla adjunkter och annat sitter. Det är sjuuukt kul inside-information som kommer därifrån :P

Nu: Lunch i form av en banan (så blir det när man tar sovmorgon)

Hej hej

Inga kommentarer: