tisdag 15 december 2009

lalalalala ding ding

Jag river av hela lägenheten (den gigantiska vindsvåningen, alltså) med dammsugaren i 110 knyck. Här skall vara dammfritt och dofta hallon när jag kommer tillbaka efter julens bravader hemma hos päronen.

Nu tog jag lunchpaus, ett päron. Det stod mellan det eller en tomat. Jag har ätit mig själv ur huset. Mitt kylskåp erbjuder en liter julmust ELLER en liter matolja att dricka till denna fantastiska måltid. Inte ens lite kaffe har jag hemma. Tog slut på det sista idag. Jag är smart. Sen skall handlas mat så det står härliga till när nästa CSN kommer (ja, kanske jag kan skrapa ihop ett blomkålshuvud och en limpa rostbröd - det är väl vad pengarna räcker till...)

Jag var ynklig i morse. Skulle på programrådsmöte kl. 8.30. Vaknade med feber och ofantlig snuva (den infann sig visserligen redan igår kväll) och messade Martin, min vapendragare, och informerade om att jag inte skulle infinna mig på mötet. Martin tyckte synd om mig men tyckte samtidigt att det var lite bra. Då kunde han ta min macka på fikat.

Jag insåg precis att resan upp till Åre kommer koste 3 ggr så mycket som boendet under vår tripp. Huff. Och inte går de på en enda vettig tid heller. Illa. Mycket illa. Valet står nu i att fjäska för pappsen och få låna vrålåket och bila 11 timmar ELLER avresa från Linkan 3.30 och sen sitta i Stockholm en söndag morgon och vänta på nästa bussfan i 3 timma. It's a tough call...

Nu ska jag bära ut diverse pizzakartoner och pepparkakskartoner och källsortera lite. Det är stort.

Sen; Mot Swebus Express! (Får de kalla sig Express?? De är ALLTID sena när jag åker med dem. Slår aldrig fel. Förra gången jag drog söder över ringde 1 st morbror och undrade om jag åkte åt rätt håll. Jadå, vi är bara lite sena. Igen.)

Inga kommentarer: