tisdag 15 december 2009

det dummaste jag varit med om

Privata taxin, a.k.a. mamma, kom och plockade upp mig vid bussen. Då hade jag väntat 20 minuter i snöyran. Hon skyllde på mörker och dåligt väglag. Sen skulle man visst till Apoteket. Mamma släpper mig på ICA för införskaffande av lite mjölk. Hon är dock snabbt tillbaka från Apoteket.

- Det var stängt! Har du hört nåt så dumt?! Det stängde klockan fem! Klockan fem!!!! Vad är det för tid att slå igen på?! Det var det värsta jag varit med om, har du hört nåt så dumt?!

(Resan hem till Herrgår'n tar ca. 15 minuter. Under denna tid hann mamma upprepa "Har du hört nåt så dumt? Vem stänger klockan fem?!" ungefär 22 ggr.)

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är en mammas rättighet att upprepa sig!
Det är en dotters skyldighet att ha överseende!
SÅ, nu vet du=)
pz
gnila