torsdag 10 december 2009

soya

Jag tvättar. Kul. Eller... nja... Snart ska jag laga mat. Tänkte försöka mig på att använda soya. Jag lagar aldrig mat med soya. Detta kommer bli spännande. Ska försöka tänka ut övriga ingridienser också. Bara soya och ris kan tänkas bli lite torftigt.

Jag har handlat ett snordyrt halsband till julsittningen på lördag. Jag anser att jag är i behov av det. Dessutom har jag lärt mig i skolan (och då måste det ju vara sant) att det enda sättet att komma ur den ekonomiska krisen är att konsumera sig ur den. Så jag ser detta som mitt bidrag till samhället.

Sprang på en kompis nere på stan. Vi stannade och pratade lite. Då kom det en gubbe och började ta kort. Läskigt. Vi stod utanför en av Linkans populäraste nattklubbar, så han tog nog egentligen kort på ingången till den. Men ändå läskigt! Hoppas jag förstörde bilden med mitt asgarv jag la upp precis när han knäppte av bilden. Moahahaha

Igårkväll vinade jag med Rasmus. Vi sjöng. Högt och mycket. Men han har tydligen vänliga och förstående grannar som förstår att man måste sjunga lite grann sådär runt midnatt en onsdag.

Nu ska jag strimla kyckling. Tjohej

Inga kommentarer: