torsdag 24 december 2009

ang. Lillebror

Min lillebror är en söt figur. 19 bast gammal, långhårig och stimmig.

Igår satt vi och funderade på vad vi kunde skriva på mammas och pappas paket, som är från hela syskonskaran. Att endast skriva våra namn känns ju ytterst tråkigt. Man måste vara lite innovativ.

Mitt i diskussionen måste lillebror gå på toa. Det var tydligen till stor hjälp för under tiden ramlar följande förslag in som sms hos mig (jag sitter en trappa upp, det är max 10 meter)

"Humle, dumle och fumle"

"De tre vännerna... Jerry fick inte plats"

"Lenny, Benny och Jenny"

Mitt bidrag var
"Ernst, Ärnst och Eeeeeernst"

Sen skulle lillebror gå och basta hos grannen. Han kom tillbaka vid 8-snåret i morse. Han hade visst blivit utelåst. Sovit hos grannen i natt. Jag pratade med grannen nyss. Han hade glömt bort att lillebror var där, och lämnat huset i arla morgontimma för att skjutsa hem flickvännen.

Jag kan se framför mig hur mamman i grannhuset kommer ner för trappan och undrar var det är för en okänd hög som ligger på soffan

1 kommentar:

DAN sa...

HA! För det första så sov jad där uppe och var tvungen att passera både kök och vardagsrum för att sen överrumpla trappan och slunga skon på fossingen. Ingen hade märkt ett skit att jag var där, Eva fattade inget när vi sa det för hon hade tydligen varit uppe.