onsdag 2 december 2009

slippery slippery

Underbara dag. Hade jag haft en bil hade jag fått skrapa rutorna. Nu har jag ingen bil, jag har en vit 3-växlad racercykel. Men inte gjorde vintern nån skillnad på det. Nejdå. Fick skrapa sits och baklyse tills fingrarna frös. 7 minusgrader. Rena arktis. Sen börja hjula mot skolan. Oh, pain!

Sen var det en bra dag i ca. 7,5 timmar. För 50 spänn fick jag fika x 2, lunch och två suveräna föreläsningar. Marie Hallande Larsson, koncernpersonaldirektör på Swedbank och Jesper Caron, vinnare av Best Speaker Award 2008.

Marie bara pratade. Vilket var fine för det var väldigt intressanta saker.

På Jespers föreläsningar fick vi göra massa saker. Bland annat skrika så högt vi kunde. Får man aldrig göra i en föreläsningssal annars. Då får man onda ögat och blir tillsagd att hålla käften. Sen skulle vi slå av en blyertspenna med bara pekfingret. Och inte nog med det, pekfingret som "inte är lika bra". Alltså vänster pekfinger eftersom jag är högerhänt.

Skador jag drog på mig under denna övning:

*Blåmärke på vänster pekfinger
*Avbruten nagel på vänster pekfinger
*Spår av blyerts på handen
(här bytte jag hand, smärtan blev för stor)
*Smärta i höger pekfinger
*Smärta i höger lillfinger (jag bytte taktik och slog med hela handen)
*Spår av blyerts på handen
*Andnöd pga skrattanfall
*Blodbrist i alla kroppsdelar under naveln pga stor blodtillströmning till ansiktet då jag insåg att alla andra klarade det (även de jag ser som klenare än mig själv)
*Dålig självkänsla när Jesper påstår att hans 4-åriga son klarar av det

Sen drack jag kaffe med en amerikan och vandrade runt i den arktiska kyla som infann sig även på campus, tro det eller ej. Amerikanen ville se när jag skulle cykla iväg. Jag vägrade och sa att jag skulle leda cykeln hem. Han ändrade då inställning och sa att han nöjde sig med att få se gigantiska blåmärken på mina lår imorgon. Alternativt foton av mig som jag bad någon ta när jag sladdat omkull med cykeln.

Hemfärden blev kall. Och långsam. Morfar går fortare med sin rulator. Men äh, jag hade inte bråttom. Och det var nog tur. För alla.

Dessutom är Åre-resan bokad. Kan jag behöva efter 4 veckors jullov och en veckas hemtenta. Den stora frågan är dock; Vilken kroppsdel kommer att förfrysas?? Fingrarna ligger bra till. Även tårna. De brukar stryka med varje år. Det är ett under att jag fortfarande har dem kvar.

Lite te på det här, kanske?

Inga kommentarer: