fredag 21 mars 2008

Holy Shit!

Efter middagen idag tog jag och Ida med oss barnen till lekparken en sväng. När vi promenerade gatan fram i det härliga vårvädret kom jag på mej själv med att sakna lukten av gödsel, som faktiskt är ett typiskt vårtecken. Hjälp! Vart är jag på väg??!!

Hemkommen från ett par dagar i Wisconsin Dells. Ett naturskönt område, som dessvärre har blivit omgjort till en turistfälla med sjukt många olika vattenparker. Vi spenderade 4 dagar på Wilderness Resort, ett hotell med 3 olika vattenparker och ett lekland. Lite grann som ett himmelrike för alla barn. Själv uppskattade jag nog mest att ligga i solstolen med min iPod och sippa Margaritas. However, plaskade runt lite grann med Emma och åkte diverse olika vattenrutschkanor med Ida. Och konstaterade att Rosenlundsbadet kan slänga sig i väggen.

Konversation runt middagsbordet, tisdag kväll. Medverkande; Mormor Sandy, Lisa, Bill, Ellinore
Sandy: Lissie, I'm thinking about taking the girls to downtown Wisconsin Dells. Maybe tomorrow.
Lisa: But mum! Why? There is nothing to se there!
Bill: Right, there is nothing to se in White Trash downtown Wisconsin Dells.
Sandy: Well, at least they can say that they have been there.
Lisa: When Ida get back to Peru, do you think anyone cares? Or do you think people in Sweden will ask Ellinore "Oh, did you se evryting worth to se? Gran Canyon? The Statue of Liberty? Trashy downtown Wisconsin Dells?"
Ellinore: Ha ha ha!
Sandy: Well, at least they can say that they have been there.....

Det blev i alla fall en tur till downtown. Men vi körde bara huvudgatan upp och ner igen, sen blev det lunch på "Pedro's", mexicanskt mysigt ställe. Sen shoppade vi på ett stort outlet. Det var uppskattat! Hittade massa tjusiga sommarkläder. Eller vårkläder...? Beror på när man väljer att bära dem.

För ett par veckor sedan fick jag för mig att jag skulle vidga mina vyer inom amerikans litteratur. Grävde runt i bokhyllan och hittade "The bridges of Madison County". Har fått för mig att det är en sån där bok som man ska läsa för att vara lite allmänbildad. Nu är den utläst, och jag måste nog säga att jag tyckte om den. Annorlunda jämfört med Bridget Jones dagbok... :)

Godnatt och Kärlek * Ellinore

Inga kommentarer: