fredag 7 mars 2008

2 months in U.S.

Klockan har passerat midnatt med 14 minuter, vilket betyder att det nu är den 7 mars. Och jag har varit här i 2 månader. Jag vet, attans fort tiden rusar iväg.

Imorgon drar jag och Heidi söderut för en weekend hos Ina i Chicago. Sånt tycker vi om :) Hon har tydligen en hel del nice på G därnere inför helgen. Dessutom ligger det ett Cheesecake Factory i närheten, det tackar man ju inte nej till....!

Har i övrigt inte så mycket att tillägga om veckan. Det har varit jobb, som vanligt. Några turer till gymet, shoppade skor på mitt "Emergency-Visakort" i måndags och har spenderat tid med härliga amerikaner i form av Liz, Dave och Elijah. Liz och Dave har precis flyttat till en ny lägenhet, så idag var vi på Target för att inhandla diverse nödvändigheter så som gardiner och bordstabletter. Dave rev ner ett ställ med persienner, jag fick hård skrattattack. Liz har också introducerat det märkligaste jag sett hittills i frukostväg; Cheriols med marshmellows.....
I går badade jag utomhusbalja i 3 timmar, jättevarm och med massa bubbel, hur skönt som helst! Satt där till kl. 1 på natten och var nära att somna.... Då var det dags att åka hem och krypa ner under täcket för några timmars skönhetssömn.

Och så hade vi ju detta lilla dilemma... Fredag - ledig. Vad göra? Två alternativ; Sova ut ordentligt ELLER gå upp aptidigt och hänga med Heidi till gymet och trimma biceps inför Beach 2008. Såklart jag väljer Heidi + Gym!

Kärlek och M&M's * Ellinore

Inga kommentarer: