fredag 14 mars 2008

"Baby, Baby. Why can't we just stay together? Why can't we just stay forever?"

Jag brännde en skiva med diverse goa låtar tills jag och Heidi styrde mot Chicago. Däribland Corona med "Baby Baby". Man blir ju lite nostalgisk.... Eller Me&My med "Dub i dub". Jag och Evelina gjorde smurfversionen av den låten när vi hade "Sikta mot stjärnorna" i typ fjärde klass... Målade oss blåa i ansiktet och hade värsta coola dansen :P Hur som haver, är rädd att jag kommer känna så om 10 månader "Why can't we just stay together, why can't we just stay forever?" För jag har träffat så mycket härliga människor här....!

Igår var jag på Josés Blue Sombrero och åt fajitas med Dave och Liz. Och Liz, den lilla fulingen, smög iväg och sa till servitrisen att det var min födelsedag så halva personalstyrkan marsherade fram med maracas och satte världens största sombrero på mitt huvud, en tårtbit på bordet och sjöng "Happy birthday". Jag fick, som vanligt, hård skrattattack :) Men jag fick behålla sombreron, vilken souverni! Problem; Hur fraktar man hem den till svenneland....? Bästa tipset belönas med en M&M! Enligt Dave kommer jag tydligen fira min födelsedag 18 ggr, på olika resturanger varje gång, och uppnå en ädel ålder av 39 år innan jag åker hem. Lisa fick också hård skrattattack när jag berättade. "So typical America". Jag ser fram emot tills Ida fyller 25. Då ska vi gå till Peruansk (?) resturang och äta marsvin. Man äter det i Peru - på riktigt. Smakar som kyckling (enligt uppgift av peruansk inneboende). Jag har förklarat för Ida åttielva gånger att marsvin är ett husdjur, men hon bara skakar på huvudet och säger "Hamster is a pet - not a guinea pig"

Var en sväng på Walmart med Heidi efter jobbet. Inhandlade påskgodis till barnen. Är borta större delen av nästa vecka så jag tänkte vara lite förutseende och göra det idag! :) Vuxenpoäng! Träffade Elijah och åkte till en resturang i Delafield och satt där hela kvällen.

Vi har förresten döpt om Kalle Anka. Till Ola And. Vi kom på det på festen förra fredagen. Hur vi nu kunde komma in på det ämnet....?

På måndag är det St. Patricks Day. Emma är lyrisk. Hon ser spår överallt. Igår kom hon inrusandes på mitt rum med andan i halsen. "Ellinore, you have to come and see this! The leprechaun left some green dust in the kitchen. Mum was the one who found it" Tidigare under dagen visade Emma mig spåren i deras klassrum. Och hon hade sagt till sina lärare "I can't wait for Ellinore to come and pick me up so I can show her this!!"

Och så har vi ju det här dilemmat med ledig fredag igen. Men imorgon ska jag BÅDE sova länge OCH åka till gymet och trimma triceps med Heidi. Min Pingla!

Nu ska jag dock sova. Det är snart morgon.

Puss * Ellinore

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, ditt liv in the states börjar mer och mer likna en såpa, kan man få komma över med ett filmteam eller? ;-) Marsvin till middag, hm, sitter här och känner mig mycket svenskt skeptisk...Jag blir så glad av att höra att du har det bra - jag visste det!! :-) KRAAAAAM från ett för tillfället riktigt soligt Borås där vi blir bortskämda av Jonatans mamma och pappa!

Anonym sa...

De här med marsvin, ska vara typiskt svensk och kommentera det. Se, du håller på att bli en patriotisk amerikan, precis som jag varnade dej för. Lyckades klippa till farmors postlåda med bilen förra helgen, där missade du nåt...
Bror

Ellinore sa...

Att äta marsvin är inte typiskt amerikanskt, det är något som man gör i Peru! Och jag har inte ätit det än, vet inte om jag vill heller för trots hur mycket Ida försöker övertyga mig om motsatsen, så är marsvin fortfarande ett husdjur för mig... Och sånna äter man inte :P