tisdag 11 mars 2008

Evanston by night

Nerkrypen i sängen.... Nu ska Ellinore snart sova...

I fredags drog jag och Heidi mot Chicago (efter kaffe-paus på Starbucks och tankningspaus - Heidi var nära att köra iväg utan tanklock, mycket skrattigt) Framme i Evanston, norr om Chicago, runt 19.30 och lämpade bara av sakerna hos Ina och sen drog vi direkt till Cheesecake Factory :) Det är kärlek i en fyrkantig byggnad!
Efter mycket god middag gick vi på fest hos ngn kaffemalande Starbuckspersonlighet. Träffade übersociala och väldigt roliga Joe, vår nästa stora konstnär (?) Paul, mycket irriterande och jobbiga George, söta och goa Joey (han är dock en hund) och massa annat folk. Kort och gott; Trevligt!

På lördagen sov vi..... Länge..... För länge.... Vi hann med en kort sväng till Andersonville, höll på att frysa häcken av mig, och inhandlade Ballerinakex, Haribopersikor och knäckebröd. Sen åkte vi till Ikea och jag insåg att jag kunde köpa samma grejer där - fast mycket billigare. Så jag köpte lite till knäckebröd. Mycket avundsjuk på att anställda på detta Ikea inte behöver ha fula, blå byxor med hög midja utan får gå runt i privata jeans. Hmpf.

På söndagen sov vi länge..... Igen.... Och åt "The famous stuffed pizza - Chicagostyle". Gott.

"Inatt drömde jag att jag åt en 2-kilos mashmallows. När jag vaknade var kudden borta"

Godnatt.....

2 kommentarer:

Anonym sa...

pst. hemligt tips. man kan köpa knäckebröd på Cup Foods.

johan sa...

Hej Ellinore.
Har följt din blogg sedan första dagen.Kul att du verkar ha det bra.Värst vad snö ni har o vad kakor du äter men du är ju mycket på gymet istället.Ankan sitter i fönstret o ser världen,allt är sig likt här hemma.Du fixar ditt år lätt för du är bäst........
Kram Johan.