onsdag 2 april 2008

Att vara prismedveten...

Target i Delafield, tisdag kväll, 21.12:

Ellinore: Oh, jag måste köpa linsvätska... Men vilken ska jag ta? Bauch&Lomb, som jag brukar köpa, pris $7.89 ELLER Targets eget märke för endast $3.69...? Det bär ju emot att lägga ut 4 dollar bara för att få ett känt märke, det är ju bara lite salt och vatten, men samtidigt så är det mina ögon det handlar om och då vill man veta vad man får...
Heidi: Ta Bauch&Lomb. Targets egna är säkert bara skit och så slutar det med att du måste lägga ut ännu mer pengar för du måste köpa ett annat märke!
Ellinore: Jepp, Bauch&Lomb it is....
Heidi: Oh, och jag måste köpa tandkräm... Huff, vi borde åka till Dollar Tree och köpa tandkräm. Där kostar den bara en dollar...
Ellinore: Vad kostar den här då?
Heidi: Över 3 dollar!
Ellinore: Oh!

På den nivån ligger det...

Men både jag och Heidi kunde med glädje spendera $6.99 på ett par lurviga, mycket mysiga tofflor (dock inte lika porriga som mina rosa med röda rosetter). Vill intala mig själv att jag har gjort ett fynd. Heidi menar på att de är bra att ha när hon kommer hem till kyliga Norge igen, matchar lusekoftan.

Andrew har lärt sig att säga "Aja baja". Och han använder det i de mest underhållande sammanhang. Annars är han en ganska klok liten gosse. Igår tittade han på sitt äpple där han tagit 2 bett, säger med ett stort leende "Ball" och sular glatt iväg det genom rummet. Det hade ju kunnat vara en boll.... Det var ju runt....

Nu säger jag Godnatt....

Inga kommentarer: