onsdag 23 april 2008

varför göra det enkelt när du kan göra det besvärligt.

Igår åkte jag till DMV (typ som vägverket) och tänkte införskaffa mig ett Wisconsinkörkort, eftersom jag inte tillåts köra bil här efter sista juni om jag inte har ett. Det finns ingen bilförsäkring som tycker att jag är pålitlig om jag inte har ett. För att kunna få ett körkort här måste du ha ett bankkonto, och för att kunna öppna ett bankkont måste du ha ett Social Security Number. Och det vet vi ju vilken procedur det var att få sig ett sådant.
Väl på DMV stod jag i kö, svettades i det icke luftkonditionerade rummet och stod lite till i kö. Väl framme hos DMV-gubben i luckan kollar han igenom mina papper, jag får göra syntest och jag tror att allt är grönt. Men icke. Hela proceduren faller på att mitt kontobesked från banken (som du måste visa upp för att bevisa att du verkligen bor här och inte är illegal invandrare eller nåt annat skumt) inte är 30 dagar gammalt. Bara 25... Jag frågar lite vänligt "Så om jag kommer tillbaka med samma papper på måndag, funkar det då?" DMV-gubben svarar; "Ja". Och då undrar jag; Hur mycket kan hända på 5 dagar....?
Lisa suckade och sa; "Det är så typiskt DMV. De ska minsann inte göra det enkelt för någon att komma hit"

På fredag är det Florida - det är nice :)

Imån är det skola. Det är också ganska nice :) Mindre nice är att jag inte gjort min läxa. Och klockan är mycket och jag ägnar mej åt massa annan skit istället. Nähä, borde ta tag i det där nu....

Puss och kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Jadu, det dar med korkortet ar/var inte det enklaste har!! Hade ju problem med bankgrejen ocksa :P...hehe... och jag som forsokte hjalpa dig med vad du behvode!! Hehe...

Kram..ha det bra i Florida