måndag 7 april 2008

Oh America

Imorgon har jag varit här i 3 månader... Känns lite konstigt fatiskt... Tiden går väldigt fort. För 2 månader var hela min värld upp och ner av olika anledningar och jag var nästan redo att packa mina väskor, sticka huvudet i sanden och välja den enkla lösningen på alla problem. Men jag är så glad att jag inte gjorde det. Trivs jättebra, massa nya vänner och en underbar familj att vara en del av. Och jag har lärt mej väldigt mycket under de här månaderna - kan bara tänka mig hur det kommer vara när mitt år är fullföljt.

Om 3 veckor lallar jag och Ina runt i Orlando, Florida, i flip-flop (ska inköpa ett läckert par från Abercrombie&Fitch innan avfärd) bikini och kanske en sarong...? Eller bara shorts och linne. Det funkar ju oxå. Ska njuta av sol och värme, även fast vi fått en hel del av den varan här i helgen. Helt underbart de senaste dagarna. Idag lagade vi middag på utegrillen, är inte det sommarkänslan nr. 1

Tog en kvällspromenad med Lars Winnerbäck i öronen, och drömde mig tillbaka till hans konsert i Huskvarna Folkets Park. Lite sorg att man inte får avnjuta några härliga sommarkonserter med svenska artister. Men Stevie Wonder och Alicia Keys kommer till Milwaukee Summerfest :)

En annan sorg är att jag inte får se Magnus Betnérs "Tal till nationen". Illa.

Det bor insekter i min källare... Inte så mysigt. Men folks åsikter går ju isär... Satt ute på altanen i morgonsolen och avnjöt frukost och Bill öppnade skåpet där de förvarar dynorna till utemöblerna. Emma var med som medhjälpare. Det visade sej att ungefär 98 nyckelpigor hade valt dynlådan som tillhåll för vintern. Och avlidit. Men oj, dom kan man ju samla på! Emma rusar in i köket, hämtar en burk och samlar ihop dem... På något vis lyckades hon övertala mej att hjälpa henne. Usch, insekter är äckligt.

Med solen och värmen kommer inte bara döda insekter fram (?) utan även massa motorcyklar. (Information; Harley Davidson kommer från Milwaukee) Får ett otroligt sug.... Men jag får helt enkelt hålla mej till nästa sommar, då nästa tur neråt Europa är inpanerad. Tills dess får jag väl leva på gamla minnen, alternativt rycka tag i någon skäggklädd skinknutte och tigga till mej en tur.

Good Charlotte - Dance Floor Anthem

Inga kommentarer: