fredag 25 april 2008

och så kom det ett jätteoväder så rutorna skallrade

Inatt var det stort åskväder här. Eftersom jag bor nere i källaren sov jag gott hela natten och reagerade endast på att min digitala väckarklocka visade på 1.35 när jag vaknade i morse... Konstigt, tänkte jag... Väl uppe i köket informerade Lisa mej om nattens blixtar och dunder. Hon hade varit uppe var 10:e minut för att stänga av allt pipande här och där som dyker upp när strömmen kommer tillbaka. Och sen gick den igen... Och kom tillbaka igen... Och så höll den på...

Jag har mest lekt med bebisen idag... Bara han och jag hemma :) Och nu sitter jag här och försöker fatta kloka beslut om vad som ska få följa med i resväskan. Bara några timmar kvar till Florida nu :) Det blir DisneyWorld söndag-måndag. Ska leta reda på Musse Pigg och flörta lite ;) Ska bli hämtad på flygplatsen i Orlando av en norsk gutt som jag aldrig träffat, vet inte hur han ser ut och han har ingen mobil.... Detta blir mycket spännande.

Igår kväll var jag och Heidi på Water Street Brewery i Delafield. Mös lite när regndropparna föll utanför fönstret. Men jag har bara en fråga: Hur bra passar r&b ihop med en öppen brasa....? För det är den kombon de kör där....

Igår ritade Emma en teckning av mej och Zandra. Hon började med Zandra, och när hon gjort halsen kom den urgulliga kommentaren: "Ooops, She looks almost as a giraffe...! But thats fine!"

Kärlek, Flip-Flop och M&M's tills vi hörs igen!

Wisconsins Pingla

Inga kommentarer: