söndag 27 april 2008

Palmer, solsken och en pool

Nu sitter jag på golvet i ett hus i DeLand utanför Orlando... :)

Det sista jag gjorde innan jag åkte till flygplatsen igår var att kolla mitt flyg, eftersom det var så mycket oväder på G. "On Time" sas det. Bra, tänkte Ellinore.
Men väl framme på flygplatsen var flygen 90 minuter försenat. Fick sitta inne i ett svettigt plan i 40 minuter och vänta. Inas plan var försenat 3 timmar. Framme i Orlando, 23.30, ringer Ina och säger att hennes flyg blev inställt. Å den norske gutten trodde att jag och Ina kom med samma plan, så han var inte på flygplatsen... Ellinore tar en taxi. "Miss, this is a long drive. It's gonna take about 45 minutes". "Well, just take me there! I need to get there!" 45 minuter... Jo ja tackar ja.... Satt i den där taxin i 2 timmar. Taxichaffisen hade ingen aning om vart han skulle. Vi körde lite hit, sen lite dit, sen tog vi en tur till Walgreens för att få vägbeskrivning, sen en tur till bensinmacken för ytterligare detaljer.... Ellinore började bli trött och sur.... Men jag kom fram tillslut.

Fick bo hos grannarna till de jag skulle bo hos, för huset här är ngt av ett kollektiv.... Flyttade in mina grejer här idag. Men gästfriheten är det inget fel på. De kom upp mitt i natten när jag stövlade in och undrade om jag ville ha något att äta. Jag hade aldrig släppt in någon i mitt hus klockan 2 på natten som jag aldrig träffat förut...

Nu sitter jag då här, delar hus med norska landslaget i fallskärmshoppning. Det är sol och varmt och jag har brännt mej lite. Jag klagar inte.

Och idag kom Ina. Hämtade henne på flygplatsen ihop med Börre. Inas bagage var inte där, sas det. Vi kollade runt lite bland ett gäng övergivna väskor som stod inhängnade mitt på golvet, och där var den. Så var det frid och fröjd igen.

Godnatt

Puss och kram

Inga kommentarer: