lördag 19 april 2008

About people in Minnesota

Nr. 1. Carroboll ska lägga aupairlivet på hyllan och dra sig tillbaka till Svedala igen. Min personliga åsikt är att det är väldigt ledsamt, det blir en liten tår i ögat men jag får packa min väska och hälsa på henne i Götet/Linköping istället, beroende på vart vindarna blåser när hon fått båda fötterna på jorden igen efter 9 timmars flygresa.

Nr. 2. Fick ett väldigt roligt telefonsamtal igår. Hörde den välkända signalen, ryckte till och todde att det var Heidi som slog mig en signal men till min stora förvåning var det Micah Bengtson, en avlägsen släkting som för tillfället befinner sig i Iowa, men hör hemma i Minnesota. Förvånad och glad!

Annars, då....? I onsdags blåste det ljumma vindar och temperaturen uppnådde underbara 23 grader. Vad säger vi åt det?? Ja, tack!! Mer sånt!

Ett annat roligt telefonsamtal kom idag.... Min bankman som ringde och skulle försäkra sig om att jag fått mitt Visa-kort.... Tack, Jason! Är det sånna samtal du brukar göra 5.20pm en fredagseftermiddag....? Lisa och Bill blev förundrade över hur bra de har blivit på personlig service på M&I Bank.... De har haft konton där läääänge, har mycket mer pengar än jag (öppnade upp mitt konto med $25) och de har minsann aldrig fått några personliga samtal angående bankomatkort...

Om en vecka sitter jag på planet till Florida. Ja tack! Det gillar jag! Inhandlade flip-flop i veckan till detta ändamål.

Adjöken

2 kommentarer:

Anonym sa...

för US dollar 50? hoppas du grävde upp ditt förstånd ur resväskan. min värdmamma dåligt-samvete-attakerar mig. jag håller sakta men säkert på att bli galen.

puss på dig, Floridaunge

Ellinore sa...

Nej... Det blev inte dom... Jag hade inte hjärta att spendera så mycket pengar på ett par flip-flops... Jag hittade nog förståndet i resväskan ngn stans... ;)