torsdag 20 november 2008

en man på cykel

Min spanskaklass var, när den började den 3:e september, väldigt välbesökt. Varenda stol var full. Och blandningen av folk var minst sagt... hrm... spännande.
Bland annat hade vi en karl som alltid satt längst bak i skitiga jeans, lekte med pennan, alltid orakad och hans utbud av tänder bestod av en sisådär 10 st. Han hängde lixom aldrig riktigt med, svarade på frågorna på engelska (även Ja- och nejfrågor) och var allmänt uppe i det blå. Jag och några av de små fruarna brukade sitta och skratta lite åt honom när vi hade grupparbete. Elakt, jag vet. Men de är ju äldre än mig och borde veta bättre än att dra in en liten oskyldig svenska på sånna dumheter. Han var aktiv i 3 veckor, tror jag. Sen dök han helt plötsligt inte upp en onsdag. Ryktet sa att någon hade snott hans cykel veckan innan så nu kunde han inte ta sig till skolan.

Av nån anledning skrattade vi bara mer då

Inga kommentarer: