måndag 3 november 2008

...

Jag har mina stunder då jag mycket lätt diskuterar politik. Dessa är mycket sällsynta och inte speciellt djupa. Men de förekommer. Ett inlägg på http://www.hypotetisk.blogspot.com, där han skriver om presidentvalet här och att unga inte bryr sig fick mig att tänka på en sak.
För nån vecka sen stod jag och Mike och pratade om just detta, och han säger att han tänker inte rösta. För hans röst gör ändå ingen skillnad. Blir det McCain blir det precis som det är nu. Och det vill han inte. Blir det Obama kommer det ta 2 veckor, sen har han en kula i pannan. Och det vill han inte heller. Hade Hillary Clinton slutat som presidentkandidat hade han röstat på henne. Hon vet vad det handlar om. Hon vet hur det mesta ska skötas. Hon kan sin sak. Bakom varje framgångsrik man står en begåvad kvinna.

Själv diggar jag ju Obama, för den som missat det.