lördag 23 januari 2010

Ett hem..... hem? say what?

Det har gått 23 dagar av januari månad. Av dessa dagar har jag spenderat 7½ dagar i min lägenhet. Och nu packar jag igen, och styr mot Åre inatt. Bussen går 3.30. Någon (som jobbar på Swebus) hatar mig (och alla andra som ska åka till Sundsvall med 9.10-bussen från Stockholm) och inte satt in någon buss som passar bättre i tid. 3 timmars väntan i la Stockholmo kallar inte jag bra i tid.

Jag har gjort mycket nyttigt idag. Köpt en tröja bland annat. Röd och fin. Sen skulle jag handla upp ett presentkort på Stadium. Tänkte köpa ett underställ. Men när jag stod där i kassan tänkte jag om, jag har underställ så det räcker och blir över. Så jag gick till InterSport istället och köpte en fleece-tröja. Det är vad jag kallar smart shopping.

Jag har funderat på det här med pantning av burkar. Varför är det så jobbigt att ta sig i kragen och göra det? Jag gjorde det idag, och som tack för besväret kunde jag handla frukt för panten och det kändes lite som att jag handlade på pengar jag inte hade. Undrar om det är så det känns att handla på ett AmEx? Pah, krediter är inget för mej. Det är för veklingar som inte har koll på sin ekonomi

Nu ska jag fortsätta slänga ner mina ägodelar i en väska

Och bara så ni vet:

Alla bra äventyr börjar med Kleerup

Words

Inga kommentarer: