torsdag 11 december 2008

tillägnat Malou-Baloo


På andra sidan jorden, uppe i lilla Merton dyker hon upp.
Hon är en redig kompis, hon den där Baloo. En sån där som man kan tjata bort en kväll med på Starbucks. Eller skaffa sig ett stammisställe ihop med (sen behöver vi ju inte gå in på vad det är för ett ställe... Vi vet ju ;) ) Hon är den som ger en en hand på axeln och ett öra som lyssnar om det känns lite jobbig ibland.

Ihop med henne kan jag skratta åt saker som bajs, bokstaven Zäta, lönnfeta snyggingar (Nate), fläbbiga snyggingar (Nate), Elvisimitationer (Brian), gängmedlämmar (Sean), creepy guys in parkinglots (Mike), hotell som ligger på fel sida om motorvägen, röda skor, att man kommer från Västerås, tomteluvor som kommer springande, mandel med glögg, rutiga skjortans maffia. Och massa annat.

Det är bara med Malou som jag kan leka "Herre på täppan" en onsdagkväll 9.30 på Walmarts parkeringsplats. Det är bara Malou jag kan slicka på kinden utan att hon tar illa upp. Det är bara med Malou jag sjunger karaoke. Det är bara Malou jag lånar ut mina favvostövlar till....
Behöver jag säga att jag gillar min Baloo. Och att Malou-Baloo är en kompis. Best kind. Ever

Malou; I ditt ansikte - från mej

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var det vackraste kärleksbrev någon skrivit till mig, eh, jag menar Malou.
Men det känns rätt i hjärtat på mig att du gillarna så. Får mig att längta efter både henne och dig!
Kram å pz
gnila