torsdag 18 december 2008

How I spend my time

Idag flyger Jenny a.k.a. Mumin till Finland för en äkta jul och nyår i finsk anda. Vi tog en hejdå-fika på Buckan igår, vilket var mkt trevligt. Vi tjatade på Malou-Baloo att visa sin tå. Utan framgång. Och så imiterade vi Johan Glans i cirkus 20 minuter. Och så fick Malou Carin att rådna. Tydligen en ganska svår grej.

Ikväll ska jag på Emmas julkonsert i skolan. Jag hoppas verkligen att det är något i hästväg, så som hon har tjatat om denna konsert. Jag förväntar mig fyrverkerier och små trumslagarpojkar. Och en Rudolf såklart.

Annars händer det inte mycket upphetsande här. Förutom att det varnas för stora snöstormen här, ska dra in i kväll. Hon här kommer antagligen vara strandad i huset tills lördag eftermiddag. Bittert. Men jag finns på msn.

Nu ska jag gå och göra livet surt för Ida. Det måste vara pain in the ass att jobba ihop med mig. Envisas dagligen med stoppa snö innanför tröjan, snärtas med handdukar, kittlas, kasta bollar i huvudet och andra väl valda aktiviteter tillägnade min marsvinsätande combo.

Inga kommentarer: