lördag 20 december 2008

straffas ska han

Hade somnat så himla skönt framför datorn med That 70's Show som godnattvisa. Vaknar med ett ryck av ett ljud - något faller till marken. Inser, efter lite hjärncellsarbete att det måste vara min mobil eftersom jag inte har nåt annat i sängen. Datorn står ju lyckligtvis kvar. Ner på golvet och leta, då jag vet att jag kommer glömma bort det till morgondagen och då leta mig fördärvad. In under sängen. Ingen mobil. Runt på andra sidan. Ingen mobil. Efter mycket letande hittar jag den, insmygen i caset till sässong 3 av That 70's. Hur kom den in där?

Jag klättrar upp i sägen (ja, jag får klättra upp i den) igen och kryper ner under täcket. Men helt omöjligt att somna om.

Ska aldrig mer sova med mobilen bredvid mig. Han missbrukade en av få förunnad förmån. Sånt straffar sig.

Inga kommentarer: