måndag 7 juli 2008

4th of July, Summerfest and the boat

Veckan passerade med jobb, som vanligt. Nya lekplatsen har installerats i trädgården och det leks för fullt. Klättervägg, 3 gungor, rutchkana och mycket annat... När jag var barn fick jag minsann nöja med med 1 gunga :P

4th of July firades såklart i fredags. Vi packade in barn, mormor och aupairer i Mini-Vanen och åkte till Stone Bank och kollade på typisk parad a'la "Amerikansk småstad". Sweet :)
På kvällen firade vi hos Heidi, och jag hade det väldigt roligt! Alla är vi lite smågalna innerst inne... Haha! Lördag morgon åker Heidi och jag till Culvers i pyjamas och köper custard till frukost...

Igår blev jag väckt av söta Liz, och en timme senare kommer hon och Dave och plockar upp mej och vi åker ut till Daves mormor och morfar för att låna båten... Braden lyckas ställa sig upp på wakeboarden på första försöket, liksom Dave. Liz klarar det på sitt fjärde och Ellinore är ett hopplöst fall.... När vi senare går över till att åka badring efter båten, som Dave kör helt galet, lyckas jag i alla fall klamra mig fast :)

Det har även blivit mycket Summerfest i veckan... Och såklart har jag spenderat större delen av tiden vid The Refugee Stage. Igår avslutades hela festivalen, och nån galen DJ stängde ner Refugee Stage med härlig technomusik. Jag dansade lite försiktigt vid sidan av scenen och tyckte allmänt att det suger att Summerfest är slut... Jag ger härmed en STOR applåd till Owen och Jay (a.k.a. Poor J) som lagt sin själ i scenen.... Och så tänker jag lite på Mikey D som får mej att le... Mycket.... Och så tänker jag på Jim, som är galen och något av det roligaste som vandrar på denna jord.

Jason Mraz - Details in the fabric

Inga kommentarer: