onsdag 16 mars 2011

a little piece of heaven

Igår tutade vi iväg till Stockholm direkt efter föreläsningen. Målet: The Ark på Cirkus.

Dit kom vi. Och som vi njöt! Som de levererade!

Dock ägnade jag ca. 1 timme av denna fantastiska tillställning åt att kolla mig över höger axel där en kvinna satt och vinglade fram å tillbaka (inte i takt till musiken) och inte mådde så bra. Jag trodde helt och fullt att hon skulle kaskadspy när som. Och jag skulle då, i egenskap av den som satt framför henne, bli träffad av härligheten.

När Ark hade slagit sista ackordet och det var dags att röra sig utåt tog jag mig en sista titt. Då hade damen däckat, rakt över trappan (skapade viss förvirring bland åskådadarna som skulle röra sig utåt...). Men faran var avblåst för denna gång.

Sen åkte vi taxi med ett ärkepucko. Han frågade vilken väg vi ville åka till Medborgarplatsen. "Den som går snabbast" svarade jag artigt och trevligt. "Via Slussen eller genom tunneln?" frågade han. Jag upprepar: "Spelar ingen roll, ta det som går snabbast" Och får frågan igen: "Vill ni åka via Slussen eller genom tunneln". "Ja som jag sa, vi vill till Medborgarplatsen. Ta den väg som går snabbast!" Han valde tunneln. När vi kommer till tunneln visade det sig att den stängde kl. 22. Trist. Då kunde vi visst inte åka där. Och vi får frågan "Hur ska jag åka nu?"

Då tröttnade Elli, bad honom stanna på fläcken och klev ur. Nån dricks fick han inte heller. Pft.

Inga kommentarer: