onsdag 30 mars 2011

fokus på det viktiga

Imån ska det tentas av 15 hp i arbetsrätt

Oj, flickebarnet måste studera från arla morgonstund och tills natten sänker sitt mörker över bostaden och flickan tänder sitt enda stearinljus för att kunna studera ytterligare några minuter innan mörkret blir för tjockt och möjlighterna att se försvinner.

Nej, hon ägnar sig åt mycket annat

Igår till exempel var jag på Jensen´s Bøfhus och åt middag. I ren protest valde jag inte favoritbiffen. Jag tog rumpstek med rödvinssås istället. (Favoritsåsen är ju bara ketchup, det vt ju alla vid det här laget)

Sen skulle jag och min dejt lillkusinen gå på bio. Biljetterna inhandlade och klara. Skulle bara in och sätta oss på plats. Filmen började 21.20, men vi resonerade som så att de första 10 minuterna är reklam så vi hade inte nämnvärt brottom.

Och det fick vi på nosen för. När vi kommer upp är ytterdörren låst.

Trist

Sen bankar vi på rutan och blir till sist insläppta

Missar kanske på sin höjd 30 sekunder av filmen

Tajming

Inga kommentarer: