fredag 25 februari 2011

om att framstå i bra dager på morgonkvisten

Gick upp i ottan för att gå på en föreläsning som var helt värdelös. Hade jag vetat detta hade jag skolkat med gott samvete (om nu skolk förtfarande existerar när man kommit upp på de här nivåerna i sin utbildning). Tur i oturen dock att jag klev upp, då det ringde på dörren precis när jag kommit ur duschen. Utanför står två rörmokare. Jag upprepar; Två Rörörmokare! Av variant mumma. Mycket Mumma!! (Ja, just det! Idag skulle det visst bytas delar i kranar och toalettstol)

Nog för att jag inte framstår från min bästa sida iförd endast morgonrock, osminkad och rödmosig i ansiktet och med ett blött rufs på ända till frisyr. Men tro mig, det var tio gånger bättre än om jag hade klivit rakt från sängen och öppnat dörren.

Då hade de troligtvis vänt i dörr'n.

Inga kommentarer: