måndag 14 februari 2011

don efter person (eller var det väder?)

Eftersom värsta snöstormen slog till i torsdags, och jag skulle spendera x antal timmar ute i denna mysiga kyla tänkte madame till.

Vintern har spenderats i skodon valda utifrån snygghetsfaktor, ej funktion (läs: värme). Resultat: Konstant kalla tår.

Då ratar vi högklackat och drar på oss någon typ av "ful stövel med tjock sula och ulligt foder". Allt bra så långt. Tills jag skulle svida om till mer dansvänliga pjuck.

Jag fick inte av mig vänsterstöveln! Den var fast! Dragkedjan hade tjurat ihop FULLSTÄNDIGT! Jag drog och drog, suckade djupt, drog lite till. Psykbrytet var nära. (Hade ju suttit fint på en fest med 150 pers.....)

Som tur var kom en klasskompis till undsättning som efter 5 minuters svettande och dragande i dragkedjan fick ner den halvvägs och jag kunde lirka ut lilla foten. (Fördel med att ha smala fötter, alltså!)

Det var första gången jag var på vippen att medvetet skada ett par skor. Hujedamej

(Om det inte finns något som heter skoklaustrofobi så inför jag det NU)

Inga kommentarer: