onsdag 2 februari 2011

årets första...

.... praktbäll på cykel la jag för exakt 67 minuter sedan på cykelvägen på väg till Hemköp. Bortsett från en blåslagen vänstehöft klarade jag mig galant. Dock undrar jag vad snubben (som jag förövrigt försökte veja för, och som var anledning till att jag la mig i horisontalt läge på isen) höll på med. När jag ligger och sprattlar med cykeln över mig knatar han fram, tittar ner på mig, och knatar glatt vidare.

Tack för den.

Jag måste dock ge mig själv en eloge för mina stadiga beräkningar när jag valde att lägga mig på isen. Med på färden fanns nämligen en mer en väl överlastad systemet-påse. Som klarade sig helskinnad!!!

Jag är styv på att beräkna fallkurvor och sån skit, så jag räknade kvickt ut hur jag skulle landa för att vinarna skulle förbliva hela.

Imponerade? Jo, jag vet att ni är´t!

Inga kommentarer: