fredag 20 november 2009

en fredag i vanlig ordning

Jag fjäskar för logistikavdelningen på jobbet och har bakat fjäskkaka som skall placeras i kylen och sedan låta sig avnjutas av behöriga på måndag morgon. Denna gång brännde jag mig inte på armen, något som jag personligen ser som lite av ett framsteg.

För övrigt har jag inte varit vidare produktiv idag. Suttit tyst på ett seminarium i 90 minuter, lyssnat på skolans blåsorkester i ytterligare 30 minuter, sett en hårig karl dansa runt i bastkjol och sedan cyklat hem. Därefter åt jag chips och drack en kopp te (läs: åt lunch).

Jag trodde att det skulle vara skitkallt i morse som det varit de senaste dagarna och tog därför, som sig bör i ett arktiskt väder som detta, dunjacka på mig. Tjock jacka. Varm jacka. Det var 11 grader ute och jag svettades som en gris innan jag ens kommit upp till rondellen. Det är 200 meter. Maja skrattade åt mig. Pft.

Sen sponsrade jag Swebus med 90 kr och åkte söder över. Hade hellre åkt till Helsinki. För övrigt är jag isolerad på landet. Inte kul alls. Det är därför jag skriver såhär dags på dygnet. Dåligt.

Nu ska jag se vem som åker ut ur Idol.

Hipp fredagskväll jag har.

Jag vet.

1 kommentar:

Jenny sa...

Det där med svettandet låter bekant. Jag tycker att du skulle ha kommit till Helsinki! :) puss